دخالت بیشتر انسان در جستجوی اینترنتی
دهلران پی سی
سایت جامع علمی ,آموزشی,فرهنگی و تفریحی

تنها چند روز پس از معرفی موتور جستجویی که اصولا با نیروی کار انسانی اداره میشود، کمپانی گوگل اعلام کرد "ما هم همینکار را میکنیم".

مت کاتز (Matt Cutts)، مسئول کنترل کیفیت جستجو در گوگل، چنین میگوید: "مردم تصور میکنند که گوگل تنها بر پایه الگوریتم خالص بنا شده است. ما سعی داریم این امر را به اطلاع مردم برسانیم که نسبت به دخالت انسانی و دستی انجام دادن جستجو، مخالفتی نداریم."

اظهارات کاتز پس از راه اندازی یک نسخه ابتدایی از سایت Mahalo.com انجام گرفت که یک موتور جستجوی جدید است و با بکارگیری افرادی که به دنبال بهترین سایتها در اینترنت کند و کاو میکنند، عمل میکند.

در حال حاضر سایت Mahalo.com میتواند نتایج 4000 جستجوی پر طرفدار را ارایه دهد و قرار است تا پایان سال به 10 هزار مورد برسد. کارکنان جستجوگر، با بیرون کشیدن سایتهای اسپم، سایتهایی با تبلیغات بی شمار و مزاحم، صفحاتی که پر از اطلاعات بوده اما منبع اطلاعات خود را ذکر نکرده اند و همچنین سایتهایی با منبع ناشناس، نتایج جستجو را به بهترین شکل ارایه میکنند.

به گفته کاتز در طی دو ماه گذشته، گوگل تعدادی از توضیحات موجود در بخش Webmaster Guidelines را تغییر داده است تا با تغییراتی که این کمپانی قصد دارد در جهت مداخله بیشتر عوامل انسانی در نتایج جستجو اعمال کند مطابقت داشته باشد.

او افزود:" سعی ما بر این است که نشان دهیم وجود انسانها روشی عالی برای بهبود کیفیت جستجو است اما ما باید این کار را به شکلی انجام دهیم که مقیاس پذیر و قدرتمند باشد. راهنمای سازندگان سايتهای اينترنتی در گوگل دچار تغییراتی شده تا بازتاب این امکان باشد."

تعدادی از کاربردهای گوگل کاملا با استفاده از الگوریتم عمل میکنند. برای مثال، الگوریتمی که برای جلوگیری از Google bombing - کاری که موجب میشود افراد، رتبه بندی سایتهای خاصی را تغییر داده و به ردیفهای اول نتایج جستجو ببرند - به کار میرود. به گفته کاتز : "الگوریتم بمب گوگلی کاملا اتوماتیک است"، این بمب هر سه یا چهار ماه یک مرتبه فعال میشود.

گوگل در تعدادی از کاربردهای متفاوت خود از مداخله عامل انسانی استفاده میکند که مداخله در حضور اسپم در نتایج جستجو، از آن جمله است.

دیگر موارد مداخله انسان در کاربردهای گوگل میتواند به این شکل باشد که گوگل به کاربران خود امکان دهد افرادی را که با خرید لینک، رتبه سایت خود را ارتقا میدهند، معرفی نمایند. کاتز افزود که ممکن است گوگل راهنمای خود را بازنویسی کند و جزئیات بیشتری درباره مواردی که موجب حریم سایت میشوند، اعلام نماید. در حال حاضر، رهنمودهای موجود شامل دستورالعملهای مبهمی از جمله احتراز از تمهیداتی که موجب ارتقا کاذب سایت میشوند، است. گوگل درباره اینکه این تمهیدات چه هستند، اطلاعاتی به کاربر نمیدهد. به عقیده کاتز ارایه دادن مثالهای بیشتر و روشن کردن مسئله، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

منبع : Computer World


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 26 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط هادی احمدی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 10
بازدید ماه : 595
بازدید کل : 162538
تعداد مطالب : 736
تعداد نظرات : 23
تعداد آنلاین : 1

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
 <-PostTitle-> <-PostContent-> 1 <-PostLink->